CZ   EN   SK  FR
ERP helper logo
  • Úvod
  • ERP tipy
  • Novinky
  • Dodavatelé ERP
  • O nás

Nová éra – ERP v cloudu

Vše se postupně přesouvá na cloudová úložiště. Běžně již dnes takto uchováváme fotografie, videa, dokumenty či data, ale také se stále více využívá cloud pro provozování informačních systémů včetně ERP.


Nástup byl zatím spíše pozvolný – firmy o tomto řešení v posledních letech spíše jen uvažovaly, než do něj přímo investovaly, ale i toto se začíná měnit. Provozování ERP v cloudu je pro některé společnosti zajímavější alternativou, než využívat on-prem řešení.
Klasické řešení ERP vyžaduje značnou investici do počátečních nákladů - je zde nutnost vlastního hardwarového a softwarového zázemí, které je potřeba neustále vyvíjet a aktualizovat dle požadavků a vývoje firmy. Přizpůsobení aktuálním trendům a potřebám firmy v krátkém časovém horizontu, např. pokud se firmě právě nedaří, prochází určitou restrukturalizací atd., může přinášet komplikace. O něco náročnější je také správa těchto systémů.


Velké podniky často využívají klasické řešení, protože jsou jejich systémy a infrastruktura robustní a budované několik let. Z tohoto důvodu se jim příliš do přechodu na cloudové řešení nechce vkládat čas a peníze, protože je to něco úplně nového a odlišného od toho, na co jsou zvyklí.


Cloud vs. On-prem řešení
Při pořizování nového systému je samozřejmě nutné zvážit návratnost investice. V tomto má značnou přednost cloud, protože dokáže rychleji a efektivněji reagovat na požadavky firmy, a ta tak může reagovat na vývoj trhu. Není nutné systém nijak předimenzovat, aby byl využitelný i za několik let. Pokud prostě již rozsah systému nestačí, jednoduše se provede aktualizace. Není potřeba měnit infrastrukturu či hardwarové vybavení, s čímž by běžně byly spojeny další velké náklady. Vše vás stojí pouze pár kliků, náklady na management provozu je nulový.
Klasické on-prem řešení má také své výhody – např. dobré individuální přizpůsobení potřebám na míru, snadnější migrace dat či nezávislost na internetovém připojení. Nemáte možnost však mít svá data neustále po ruce, jako je tomu u cloudu, kde je možnost propojit se systémem také mobily či tablety. Tím se pak stává vše efektivnější, třeba pokud máte své lidi stále v terénu a potřebujete zajistit dobrou komunikaci. Otázkou jsou však případné problémy s mobilním přístupem zaměstnanců v terénu, které mohou nastat z neovlivnitelných důvodů (např. problémy s mobilním připojením).
V případě provozu systému v cloudu je také ideální to, že za bezproblémový chod včetně případné náhrady škod ručí jeho provozovatel. Provoz je umístěn v nejmodernějších datových centrech, kde je lepší ochrana proti výpadkům elektřiny, živelným katastrofám, kyberútokům či lidským chybám. Vy tak nemusíte tyto starosti řešit a můžete se soustředit na váš byznys.
Setkáváme se také s hybridním řešením, kdy jsou obě možnosti kombinovány, a je tak možné docílit ideální kombinace funkcionality a zabezpečení dat.


Přizpůsobují se již i tradiční dodavatelé
V poslední době se toto řešení stává i součástí nabídky tradičních dodavatelů informačních systémů, i když uběhla celkem dlouhá doba, než na tento trend zareagovali. Např. známá ABRA nabízí ABRA on-line. Od tvůrce systému HELIOS je zase k dispozici řešení ERPORT.

LinkedIn Youtube
© 2023 SMIT Services s.r.o.
731 542 630 info@vyber-sw.cz
  • Newsletter
  • Obchodní podmínky